Unroll.me, un serviciu popular de dezabonare de la newslettere şi alte materiale de promovare, se află în centrul unui scandal după ce s-a descoperit că datele utilizatorilor sunt vândute unor companii în scopuri de marketing. Site-ul, lansat în 2011, aparţine companiei Slice Intelligence. Serviciul permite curăţarea unui cont de e-mail de mesaje nedorite.
Printre clienţii datelor vândute de Unroll.me se numără şi Uber. Compania a aflat, de exemplu, din aceste infromaţii câţi utilizatori ai Unroll.me foloseau aplicaţia rivală Lyft, în funcţie de e-mailurile pe care le primeau de la companie.
Jojo Hedaya, directorul executiv al Slice Intelligence, a declarat că are „inima zdrobită” în urma acestui scandal, iar sentimentul este cauzat de faptul că unii utilizatorii au fost supăraţi când au aflat cum este monetizat serviciul gratuit. Totuşi, Hedaya nu şi-a cerut scuze pentru faptul că Unroll.me, promovat cândva ca un serviciu care protejează intimitatea utilizatorilor, vinde aceste informaţii.
Scandalul pune într-o lumină şi mai proastă Uber, o companie care trece din scandal la scandal. Recent s-a aflat că firma de ride-sharing îi urmărea pe utilizatorii de iPhone, prin intermediul unor ID-uri, chiar şi după ce aceştia dezinstalau aplicaţia din smartphone sau resetau telefonul. Uber a încetat să mai facă acest lucru după ce chiar directorul executiv Apple a ameninţat că va ordona scoaterea aplicaţiei din App Store.
Care este morala poveştii? Dacă doriţi să vă dezabonaţi de la newslettere, cel mai bine este să faceţi acest lucru manual, fără a oferi acces la căsuţa vostră de e-mail unor servicii terţe.