Sberbank, cea mai veche și mai mare bancă din Rusia, a anunțat că devine companie de tehnologie. Fosta instituție de credit, deținută de stat, a lansat servicii care vor rivaliza cu cele oferite de Apple, Google, Yandex sau Amazon.
Compania va renunța la partea „bancă” din numele său. CEO-ul German Gref a prezentat zilele trecute noua stretegie. Compania a prezentat, în stilul Amazon, un ecran inteligent, difuzoare smart, un TV box și o familie de asistenți virtuali pentru aceste dispozitive.
Sberbank a anunțat și SberPay, un sistem de plăți similar cu Apple Pay, dar și propriul magazin virtual de aplicații.
Rebrandingul în companie de tehnologie va costa echivalentul a 32 de milioane de dolari și va dura până la șase ani. Entitatea se va numit de acum încolo Sber.
Tot inspirată de Amazon, compania a lansat SberPrime, un program pe bază de abonament prin care clienții au acces la livrări gratuite, rapide, reduceri, muzică, streaming de filme și seriale, dar și stocare în cloud.
Sber este cea mai valoroasă companie publică din Rusia, cu o capitalizare de 67 de miliarde de dolari. Organizația este foarte profitabilă. Câștigul net consemnat în 2019 a fost de aproximativ 13 miliarde de dolari.
Schimbarea de strategie nu este chiar surprinzătoare. Sberbank a investit în Mail.ru – rivala Yandex, cea mai mare companie de tehnologie din Rusia -, în companii de ridesharing, livrare de mâncare, e-commerce și mașini autonome.
Marile bănci fac eforturi pentru a se reinventa în era fintech. Tot mai mulți oameni, pe toate segmentele demografice, adoptă aplicații digitale precum Revolut, Monzo sau N24.
De aceea, banca elvețiană Credit Suisse a anunțat lansarea CSX, o aplicație rivală pentru cele menționate.
Sursa: The Moscow Times