Marginalizat pe plan internațional, atât din rolul de producător smartphone cât și cel de furnizor pentru echipamente de comunicații, Huawei va încerca să-și sporească veniturile monetizând de pe urma portofoliului de brevete pentru tehnologii 5G.
Oficialii companiei declară că vor solicita producătorilor smartphone o taxă ”rezonabilă” pentru fiecare dispozitiv care include tehnologii 5G brevetate de Huawei. Folosind drept exemplu rivalul Apple, Huawei înaintează suma de 2.5 dolari per dispozitiv, ca și taxă cu valoare fixă.
Pentru a pune lucrurile în perspectivă, Nokia și Ericsson taxează deja companiile care doresc să folosească tehnologii 5G brevetate. Aparent taxa unică cerută de Huawei se înscrie în „normalul” solicitat de ceilalți jucători din industrie. Iar comparat taxei de 7.5 dolari per dispozitiv solicitată de Qualcomm gigantului Apple, combătută ani de-a rândul în tribunal, am putea aprecia că oferta venită din China este una de-a dreptul generoasă. Huawei estimează că strategia va atrage venituri suplimentare de 1.3 miliarde dolari, prin taxarea dispozitivelor comercializate între anii 2019-2021
Potrivit CNBC, aproximativ 18.3% dintre brevetele 5G înregistrate de Huawei se încadrează la categoria Standard Essential Patent. Asta înseamnă că vizează aspecte esențiale ale dispozitivelor care implementează tehnologie 5G sau LTE. În multe cazuri, respectivele brevete nu pot fi ocolite de companiile care intenționează să producă telefoane mobile compatibile cu respectivele standarde de comunicații wireless. Probabil, planificată cu mult timp în urmă, influența Huawei se bazează pe cel mai stufos portofoliu de brevete asociate tehnologiilor 5G, deținute vreodată de o singură companie.
Strategia a fost păstrată însă ca un plan de rezervă, până când administrația Trump a intervenit pentru excluderea Huawei din rândul marilor producători smartphone, dar mai ales din poziția de furnizor de echipamente pentru infrastructura de comunicații 5G. Toate restricțiile impuse au avut un impact major asupra business-ului Huawei, cu ramificații până și în țara natală. Astfel, vestea diversificării domeniului de activitate nu ar trebui să surprindă pe nimeni.