Apple speră să compenseze plafonarea vânzărilor hardware printr-o triplare a veniturilor obținute din reclame. Astfel, utilizatorii iPhone, iPad și Mac vor vedea mai multe reclame afișate și mai vizibile pe platformele administrate de Apple, precum Search și Maps.
Veniturile din reclame sunt în prezent generate din câteva surse: reclame afișate pentru căutările în App Store, anunțuri pe hărțile Apple News, secțiunea de știri Apple Stocks și, ocazional, reclame cu vizibilitate/tarife mari care sunt afișate în timpul competițiilor sportive din SUA.
Curând, Apple va începe să afișeze reclame și în aplicațiile preinstalate pe dispozitive (ex. iPhone și iPad). Totodată, compania și-a anunțat clienții de publicitate că vor începe să vadă mai multe anunțuri în App Store. Noile secțiuni de anunțuri din iOS 16 vor permite agenților de publicitate să plaseze mesaje promoționale la secțiunea Today Tab din App Store, precum și în partea de jos a paginilor de produse pentru alte aplicații.
Pe măsură ce creșterea vânzărilor hardware Apple a încetinit în ultimii 5-6 ani, Apple a continuat să diversifice oportunitățile de venituri ale diviziilor sale de servicii, inclusiv business-ul de reclame. Apple a intrat pentru prima dată în piața de reclame sub conducerea CEO-ului Steve Jobs, cu platforma iAd lansată în anul 2010. Planul era ca dezvoltatorii să plaseze reclame tip banner în aplicațiile de iOS direct prin Apple, în loc să apeleze la terțe servicii precum Google AdMob. iAd a fost în mare parte un eșec și a fost întrerupt câțiva ani mai târziu.
În prezent, compania este criticată pentru modul în care plănuiește extinderea propriei afaceri de publicitate, chiar în timp ce paralizează piața de PR asigurată de terți introducând tot felul de funcții pentru confidențialitate, sub pretextul de a proteja interesele propriilor utilizatori, cumpărători de telefoane iPhone.
Având în vedere poziționarea Apple ca și producător de dispozitive premium, planul de creștere a veniturilor prin afișarea mai multor reclame este cel puțin riscant pentru compania americană, agasarea utilizatorilor cu mesaje publicitare prea insistente sau afișate în locuri nepotrivite putând eroda imaginea de brand și motiva un eventual exod al utilizatorilor către alte ecosisteme rivale.