Apple a obținut venituri de 58,3 miliarde de dolari în primele trei luni ale acestui an și al doilea trimestru fiscal al companiei. Vânzările sunt în ușoară creștere (1%) comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, dar sunt sub așteptările analiștilor.
Profitul net a fost de 11,2 miliarde de dolari, față de 11,6 miliarde de dolari în 2019.
Cererea pentru dispozitive Apple a fost afectată de pandemia COVID-19. Vânzările de smartphone-uri iPhone au fost de 28,96 miliarde de dolari, în scădere cu 6,7% comparativ cu perioada ianuarie – martie din 2019. Analiștii de pe Wall Street se așteptau ca această divizie să obțină venituri de 30,89 miliarde de dolari în T2 fiscal.
În schimb, veniturile din servicii – divizie care incluse Apple TV+ și App Store – au crescut la 13,34 miliarde de dolari.
Wearables, Home, and Accessories, din care fac parte căștile Air Pods și ceasul inteligent Apple Watch, au reprezentat divizia cu cea mai rapidă creștere din cadrul Apple. Vânzările au fost de 6,28 miliarde de dolari, în creștere cu 22,4%.
Veniturile diviziei iPad au scăzut cu 10,3%, la 4,36 miliarde de dolari.
Apple a anunțat că va continua achiziția de acțiuni proprii în perioada următoare. Bugetul pentru acest lucru a fost suplimentat cu 50 de miliarde de dolari.
Directorul companiei, Tim Cook, este optimist și crede că refacerea economică va fi rapidă după ce trece criza provocată de pandemia COVID-19.
Rivalele companiei, Microsoft și Google, s-au descurcat foarte bine în primele trei luni ale acestui an, ajutate de creșterea cererii pentru serviciile online și cloud, în contextul pandemiei.
Foto: Shutterstock