Problemele pentru Samsung au început încă din prima parte a anului, sud-coreenii fiind nevoiți să taie cu până la 30 milioane unități din producția smartphone planificată pentru anul în curs. Între timp, condițiile de piață s-au înrăutățit și mai mult, Samsung având de „rezolvat” și un excedent al capacității de producție, care costă bani doar pentru simplul fapt că există.
Încurajată de cererea neașteptat de mare a pieței, venită la începutul anului 2020 pe fondul măsurilor de pandemie care au obligat foarte multă lume să se adapteze muncii de acasă și condițiilor de distanțare socială, Samsung a investit mult în creșterea capacității de producție, sperând să profite cât mai mult de cerea mare venită în special pentru produsele semnate de branduri cunoscute.
Între timp „petrecerea” pare că a luat sfârșit, recesiunea globală în plină adâncire dând fiori reci chiar și celor mai de succes jucători din piața smartphone.
Potrivit estimărilor de până acum, Samsung așteptă ca vânzările smartphone să rămână la un nivel staționar, cel mult cu creșteri minore până la finalul anului. În practică, informațiile preluate de jurnaliștii Reuters arată o poveste diferită, Samsung fiind în plin proces de reducere a activității la fabricile din Vietnam, măsuri care foarte probabil vor presupune renunțarea la o parte din angajați și închiderea cel puțin a unor hale de producție.
Spre exemplu, fabrica Samsung din orajul Thai Nguyen livra până acum aproximativ 100 milioane de telefoane anual. Ajutată de încă o fabrică, cele două locații livrau mai mine de jumătate din producția anuală de telefoane Samsung.
Pornind de la aceste premise, este plauzibil ca Samsung să anticipeze o prăbușire considerabilă a vânzărilor smartphone la nivel global, după jumătatea anului în curs. Deja, surse din rândul angajaților de la fabricile respective arată că activitatea se desfășoară în schimburi de numai trei zile pe săptămână, anunțarea măsurilor de restructurare a activității părând ca și inevitabile.
Nu este clar nici dacă Samsung intenționează să mute o parte din producție în fabricile din alte locații, cum ar fi India sau țara natală, Coreea de Sud. Cert este că de mulți ani, producția smartphone nu a fost la un nivel atât de scăzut la fabricile respective.
Trebuie menționat că problemele recunoscute de Samsung nu sunt unice în industrie, și alte branduri cu acoperire globală, precum Best Buy, Canoo, Clubhouse, Coinbase, Microsoft, Netflix, PayPal, Robinhood, Substack, Tesla, TikTok, Twitter, Vimeo și Virgin Hyperloop anunțând tăieri de personal mai mici sau mai mari.