Mulţi blamează produsele Apple spunând că utilizatorii lor sunt manipulaţi în principal prin marketing. Se pare însă că Apple nu cheltuie la fel de mult pe reclame precum principalul său rival din piaţă, Samsung, care a trecut pe primul loc în lume la costuri pentru promovare la nivel mondial. Acest lucru a fost dezvăluit de către un studiu independent AdAge.
Conform AdAge, Samsung a cheltuit în 2017 11,2 miliarde de dolari la nivel global pe reclame şi alte promoţii pentru vânzări. Această sumă depăşeşte chiar şi cheltuielile de 10,5 miliarde de dolari pe care le-a avut Procter & Gamble, vechiul „campion” la cheltuieli de promovare mai mulţi ani la rând în trecut.
Explicaţia pentru creşterea costurilor de promovare în 2017 este în principal situaţia nefericită în care compania s-a aflat la începutul anului trecut, după eşecul modelului Galaxy Note7, care a fost complet retras de pe piaţă, compania oferind reduceri de preţ şi telefoane compensatorii pentru cei care au trebuit să îşi returneze telefoanele.
Printre companiile care au avut costuri foarte mari pentru promovare anul trecut s-au numărat şi Alibaba Group Holding, cel mai mare magazin şi distribuitor de bunuri din Asia, cu 2,7 miliarde de dolari şi de Tencent Holding cu 2 miliarde, un gigant online din China, care se luptă să îşi extindă influenţa în alte ţări din Asia şi din vest.
Nici companiile mari vestice nu au fost private de creşteri ale costurilor de promovare, Alphavet, Netflix şi Aamzon crescând bugetele cu 32%, 29%, respectiv 26% în 2017.