Menţionate într-un brevet recent acordat, Samsung Mobile Ads ar putea sosi în interfaţa dispozitivelor Samsung, reclamele afişate pe smartphone şi tabletă rotunjind veniturile companiei sud-coreene.
Introduse deja pe Smart TV-uri, reclamele Samsung Ads pot fi dezactivate, însă opţiunea relevantă este bine ascunsă la secţiunea ‘terms and conditions’ a meniului de configurare, Samsung aranjând astfel încât utilizatorii neiniţiaţi să nu o poată găsi din întâmplare. Corespondentul pentru dispozitive mobile, Samsung Mobile Ads, ar putea funcţiona în mod similar.
Brevetată în data de 1 octombrie, denumirea Samsung Mobile Ads indică o schimbare de strategie pentru Samsung, compania resimţind tot mai mult presiunea competitorilor chinezi, mai ales pe segmentul low-cost. Este de aşteptat ca reclamele afişate în interfaţa Android să apară doar pe anumite dispozitive încadrate la gama inferioară de preţuri, Samsung copiind astfel modelul de business al celor de Xiaomi.
Judecând după valul de reacţii negative la adresa Xiaomi, primite după măsura similară luată pentru dispozitivele din gama Redmi, este posibil ca Samsung aleagă o abordare ceva mai prudentă, ajustând reclamele folosite astfel încât să nu agaseze prea tare utilizatorii.
Deocamdată, denumirea Samsung Mobile Ads apărută în aplicaţia pentru brevet este singurul indiciu pentru planurile de viitor ale companiei, oficialii Samsung neconfirmând în nici un fel introducerea de reclame de dispozitivele smartphone comercializate.