Nevoia consumatorilor de a-și reorganiza activitățile în contextul distanțării sociale și munca de la distanță a crescut cu aproape 70% vânzările de tablete în trimestrul Q2-2020, comparat perioadei similare a anului trecut, Samsung fiind principalul beneficiar.
Venind ca o nesperată gură de oxygen, pandemia COVID-19 a revitalizat piața tabletelor, timpul petrecut acasă ridicând nevoia pentru noi accesorii pentru divertisment și productivitate. Iar tabletele le pot face foarte bine pe ambele, oferind toată puterea aplicațiilor de mobil fără compromisul unui ecran de buzunar.
Potrivit unui raport semnat de International Data Corporation (IDC), Samsung a livrat trimestrul Q2-2020 aproximativ 3,37 milioane de tablete în regiunile Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA), cota de piață a companiei sud-coreene ajungând la 28,3%, în creștere cu 7,6% comparativ cu cifrele din trimestrul Q2-2019.
Simultan, cota de piață deținută Apple în piața tabletelor a scăzut de la 25% în Q2-2019 la 21,5% în Q2-2020, compania americană reușind să livreze numai 2,56 milioane de iPad-uri, ajungând să ocupe locul al doilea pe piața tabletelor. Huawei a fost al treilea cel mai mare furnizor de tablete din regiune, cu o cotă de piață de 15%. Lenovo și Amazon s-au situat pe pozițiile a patra și a cincea, cu o cotă de piață de 12,1% și respectiv 3,8%.
Comparat anului anterior, piața tabletelor din regiunea EMEA a crescut cu 23,8%, totalul livrărilor atingând 11,9 milioane de unități în Q2-2020. Aceasta este cea mai mare creștere raportată din 2013 și până aucm. Potrivit IDC, piața tabletelor va înregistra în regiunea EMEA o creștere anuală 10,9%. Totuși, tendința de creștere se va tempera spre finalul anului, estimările pentru Q4-2020 vizând o creștere de numai 3.7%.
Un rol important în creșterea cererii de tablete o are și cererea venită din mediul educațional, unde perspectiva unui an școlar care s-ar putea desfășura cel puțin temporar în sistem de învățământ la distanță a adăugat acest gadget pe lista de cumpărături pentru școală.