Parte din planul de mutare a business-ului în afara Chinei, sud-coreenii de la Samsung tocmai au vândut fabrica de ecrane LCD din orașul Suzhou unui grup de companii locale.
Potrivit regulilor impuse de Partidul Comunist Chinez, companiile străine active pe teritoriul țării nu pot funcționa decât în asociere cu un partener local și sunt obligate să numească în board-ul de conducere un reprezentant legal agreat de Partid. În efect, autoritățile chineze se asigură că pot urmări din umbră activitatea companiilor respective și că pot interveni oricând în deciziile de business, având cel puțin tot atâta putere de decizie cât proprietarii veniți din afara țării. Tot parte din „plan” este și intervenția Statului pentru naționalizarea de facto a companiilor străine devenite prea incomode, forțând vânzarea activelor spre alte companii locale aflate ferm sub controlul PPC.
Însă pentru Samsung, ieșirea din China prin vânzarea ultimei fabrici de ecrane LCD unor cumpărători chinezi probabil că a fost alegerea cea mai convenabilă, sud-coreeni având deja în plan renunțarea la busines-ul de ecrane LCD, pe motiv că tehnologia este depășită și, oricum, pe cale să fie înlocuită.
În urma tranzacției cu valoare de 18 miliarde dolari, 60% din fabrica Samsung de ecrane LCD va fi controlată de CSOT, 10% de către compania-mamă TCL iar restul de 30% va fi sub controlul autorității locale din regiunea Suzhou, aflată direct în subordonarea PPC.
Fabrica din orașul Suzhou era responsabilă cu aproximativ 27% din totalul ecranelor LCD livrate de Samsung, majoritatea având ca destinație monitoare pentru PC și televizoare.
Parte din aranjament, Samsung display a reinvestit 723 milioane dolari din suma primită înapoi în companii administrate de TCL, totalizând 12.33% din acțiunile companiei chineze.