Șeful Netflix: Nu suntem o companie de tehnologie și nici de media

10.09.2020
Șeful Netflix: Nu suntem o companie de tehnologie și nici de media
Foto: Profimedia Images

Reed Hastings, fondatorul Netflix, a declarat că aceasta nu este o companie de tehnologie și nici una media. Potrivit lui, compania este una de divertisment.

Hastings scrie, în cartea lui „No Rules Rules”, că la Netflix cultura organizațională este similară cu cea a unui startup din Silicon Valley, iar algoritmii săi și interfața diferențiază compania de alte servicii de streaming video. De aceea, firma pare să fie una de tehnologie. Totuși, pe măsură ce companii precum Warner Media sau NBC Universal și-au dezvoltat propriile servicii de streaming, Netflix a început să arate ca o companie tradițională de media.

Hastings: Avem mai mulți angajați în Hollywood decât în Silicon Valley

Netflix poate fi definită, însă, cel mai bine ca o „companie de divertisment”, a declarat Hastings într-un interviu recent. „Suntem bazați pe tehnologie, dar nu suntem chiar ca Microsoft, care acționează în multe zone ale industriei tehnologice, sau Google. Suntem o singură aplicație, un singur serviciu. Totul este despre divertisment. Avem mai mulți angajați în Hollywood decât avem în Silicon Valley. Două treimi din cheltuielile noastre sunt pe conținut. Așa că suntem o companie de divertisment”, a explicat antreprenorul, potrivit CNBC.

Citește și: Ce filme poți să vezi pe Netflix gratis, fără să plătești un abonament lunar

Totuși, analiștii percep firma ca pe una de tehnologie. Netflix face parte – alături de Facebook, Amazon, Apple și Google -, din grupul de acțiuni FAANG, reprezentativ pentru industria tech.

Netflix are o capitalizare bursieră de peste 220 de miliarde de dolari, apropiată de cea a The Walt Disney Company, care este de 240 de miliarde de dolari.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult