Dacă până recent aproape toate profiturile de pe piaţa de smartphone-uri mergeau la Apple şi Samsung, lucrurile s-au schimbat în penultimul trimestru din 2017 (T3). Producătorii chinezi au reuşit să înregistreze un profit cumulat de 1,5 miliarde de dolari în perioada iulie – septembrie a anului trecut, potrivit firmei de cercetare a pieţei Strategy Analytics.
Apple şi-a păstrat poziţia de lider. Compania care produce iPhone şi-a adjudecat 60% din profitul total consemnat în industrie. Compania a câştigat, în medie, 150 de dolari pentru fiecare terminal iPhone vândut.
Pe locul doi s-a situat Samsung, care a încasat 26% din profitul înregistrat de industrie. Cererea pentru seria Galaxy S8, phabletul Galaxy Note 8 şi modelele din familia Galaxy J a fost mare. Compania a câştigat, în T3, în medie 31 de dolari pentru fiecare smartphone vândut.
Podiumul a fost închis de Huawei, cu 5% din profitul global şi o medie de 15 dolari pe smartphone vândut.
Companiile chineze Oppo (4%, 14 dolari) şi Vivo (3,1%, 13 dolari) s-au situat pe poziţiile patru şi cinci.
În ceea ce priveşte Xiaomi, profitul înregistrat de companie din vânzarea de smartphone-uri a crescut cu 41% comparativ cu perioada iulie – septembrie 2016 şi a ajuns la 2 dolari pe unitate.