LeEco este un producător de electronice şi furnizor de servicii online chinez aflat în ascensiune rapidă. Luna trecută compania a intrat oficial pe piaţa din SUA, a doua cea mai mare din lume pentru electronice, după China. Compania le oferă americanilor smartphone-uri, televizoare, biciclete electrice şi headset-uri VR ieftine. Şeful LeEco a admis, însă, că extinderea rapidă a afectat serios bugetul companiei.
LeEco a făcut recent şi o achiziţie importantă: a cumpărat producătorul de televizoare Vizio pentru 2 miliarde de dolari. Într-un memo trimis angajaţilor, Yueting Jia, co-fondatorul şi şeful companiei, a admis că LeEco are probleme cu cash-ul. „Ne-am extins prea mult în strategia noastră globală. În acelaşi timp capitalul şi resursele noastre erau, de fapt, limitate”, a scris el în e-mailul obţinut de Bloomberg.
Compania va încerca acum să reducă costurile şi să devină mai eficientă. Jia spune şi că problemele LeEco sunt cauzate de faptul că produsele oferite sunt de calitate foarte ridicată, dar preţurile lor sunt foarte mici. El dă exemplul unui televizor inteligent 4K oferit de companie care costă 5.000 de dolari, în timp ce modele similare oferite de concurenţă au un preţ dublu.
Yueting Jia şi-a cerut scuze faţă de investitorii în companie şi a anunţat că îşi va reduce salariul anual la 1 yuan (15 cenţi).
LeEco a investit masiv şi într-un proiect de automobil electric, numit Faraday Future, care va concura, dacă ajunge pe piaţă, cu maşinile Tesla. Se pare că proiectul nu merge tocmai bine, iar cinci angajaţi de top au părăsit startup-ul din Silicon Valley.
Povestea LeEco a început în 2004, când Jia a lansat unul dintre primii furnizori din China de conţinut video la cerere – LeTV. De aceea, compania mai este numită şi „Netflix din China”. LeEco a intrat pe piaţa de televizoare inteligente în 2013 şi pe cea de smartphone-uri în 2015.