Piața de smartphone-uri trece printr-o perioadă interesantă. În ciuda faptului că auzim foarte des despre brand-uri precum Huawei, Honor sau vivo, acestea nu se mai află nici măcar în primii cinci producători de dispozitive mobile din piață. În locul lor apare o companie până acum „necunoscută”, numită Transsion, care a reușit să vândă aproape cât Oppo în trimestrul al doilea din 2023.
Canalys a publicat raportul de vânzări pentru trimestrul 2 din 2023 pentru piața globală de smartphone-uri, iar marea surpriză este înlocuirea vivo din acest clasament cu Transsion, o companie chineză care produce smartphone-uri sub mai multe brand-uri, majoritatea fiind comercializate în Africa.
Cu 22,7 milioane de unități vândute în T2 2023, Transsion reușește să capteze 9% din piața globală de smartphone-uri. Vorbim despre o creștere de 22% față de aceeași perioadă a anului trecut, când livra 18,5 milioane de unități și deținea doar 6% din piață.
Cum a reușit însă Transsion să rămână o companie necunoscută? Prin absența de pe piața Europeană. Deși comercializează telefoane sub brand-uri precum Tecno, Ifninitx și iTel, aceste dispozitive sunt disponibile doar în țări din Africa și câteva din Asia, iar telefoanele sale nu ies prea mult în evidență, fiind orientate către zona entry-level și mid-range. Recent, brand-ul Tecno a început să intre puțin în zona high-end, cu telefoane cu sisteme de camere mai avansate, cât și în zona pliabilelor, cu cel mai ieftin „Fold” disponibil.
Restul clasamentului este similar cu ceea ce am văzut și anul trecut. Samsung se află pe primul loc cu 53 milioane de unități vândute, o scădere cu 14% față de aceeași perioadă din 2022. Cota de piață rămâne însă la același nivel: 21%.
În urma Samsung se află Apple, pe locul al doilea, cu 43 milioane de unități iPhone vândute în T2 2023, care reprezintă 17% din piață. Deși procentul s-a păstrat constant față de anul trecut, numărul de unități vândute a scîzut cu 13%.
Nici Xiaomi nu o duce mai bine. Compania chineză se află pe locul al treilea global și a înregistrat o scădere cu 16% în vânzări față de anul trecut, și cu 1% cotă de piață. În T2 2023, compania a vândut 33 milioane de smartphone-uri, reprezentând 13% din piață, față de 39,6 milioane în T2 2022.
În cele din urmă, Oppo este pe locul al patrulea, cu 25,2 milioane de smartphone-uri livrate, care reprezintă 10% din piață. Și Oppo a înregistrat o scădere, dar mai mică, de 8%, față de anul trecut.
Întreaga piață de smartphone-uri a înregistrat vânzări de 258,1 milioane de unități, o scădere de 10% față de anul trecut.
sursa: Canalys