Xiaomi, compania numită „Apple din China”, a înregistrat o scădere de 38,8% a vânzărilor de smartphone-uri pe piaţa chineză, cea mai mare din lume, în cel de-al doilea trimestru al acestui an, potrivit firmei de cercetare a pieţei
IDC. Compania a livrat, în perioada aprilie – iunie, 10,5 milioane de smartphone-uri, faţă de 17,1 milioane în perioada similară din 2015, iar cota de piaţă a Xiaomi a scăzut de la 16% la 9,5%.
În acelaşi interval, rivalele Huawei, Oppo şi Vivo au înregistrat creşteri consistente. Huawei a încheiat trimestrul în poziţia de lider, cu 19,1 milioane de unităţi livrate (+15%).
Nici Apple, modelul după care a fost construită compania Xiaomi, nu s-a descurcat bine, Producătorul iPhone a livrat 8,6 milioane de smartphone-uri în cel de-al doilea trimestru, faţă de 12,6 milioane în perioada similară din 2015.
Se anunţă o perioadă dificilă pentru Xiaomi, care la sfârşitul lui 2014 era cel mai valoros startup din lume, fiind evaluat la 46 miliarde de dolari.