Susținute de nevoia acomodării condițiilor de distanțare socială, școală și muncă la distanță în timpul pandemiei COVID, vânzările de tablete au revenit la nivel pre-pandemic, însă interesul producătorilor față de această piață rămâne ridicat.
Toți producătorii de top au consemnat scăderi ale vânzărilor de tablete în primul trimestrul al acestui an, atribuite în principal scăderii cererii pe măsură ce angajații se întorc la birouri, iar consumatorii devin mai atenți la cheltuielile lor. Cu toate acestea, apar unele semne privind redresarea economiei globale, inclusiv reducerea inflației, ce ar putea îmbunătăți livrările în a doua jumătate a anului 2023.
Potrivit datelor furnizate de IDC, livrările de tablete consemnate pentru trimestrul Q1-2023 au fost de 30.7 milioane unități la nivel global, cu 19.1% mai puțin decât în perioada similară a anului trecut și comparabil nivelului atins în Q1-2019 și Q1-2018. Spre comparație, scăderea consemnată pentru trimestrul Q4-2022 a fost de numai 3.3%.
O posibilă explicație pentru scăderea abruptă a livrărilor ar putea fi eforturile vânzătorilor pe eliminarea inventarului existent, în anticiparea lansării de noi modele de tablete în prima jumătate a anului 2023. Un alt factor ar putea și creșterea preconizată a taxei de licențiere Chrome OS din a doua jumătate a acestui ani. Astfel, livrările de Chromebook-uri au scăzut chiar mai abrupt, cu 31% față de perioada similară a anului trecut.
Celelalte companii au livrat 7,5 milioane de tablete și au avut o cotă de piață de 24,4%.
Apple și Samsung au condus piața, generând aproape 58% din vânzările de tablete. Huawei și-a asigurat poziția a treia în acest trimestru, Lenovo pe locul patru și Amazon pe locul cinci. Livrările Amazon în piața tabletelor au scăzut cu 62% față de aceeași perioadă a anului trecut, cea mai slabă performanță de când a început pandemia, care ar putea fi explicată de factori sezonieri, stocuri în exces și cerere slabă.