Efectele pandemiei, dar și ale restricțiilor SUA, abia acum încep să se vadă în piață în cazul Huawei. Compania a terminat anul trecut cu vânzări impresionante și se îndrepta și anul acesta spre un nou an cu vânzări mari, însă livrările companiei de unități către magazine în cel de-al treilea trimestru din 2020 sugerează că declinul companiei pe piața de smartphone-uri a început și probabil că se va accentua în viitor.
Dar nicăieri în lume nu a scăzut Huawei mai mult decât a făcut-o în Europa de Vest. Conform unui studiu de piață IDC, compania a scăzut pe locul al patrulea în vânzări în rândul producătorilor de smartphone-uri, înregistrând un volum de vânzări cu aproape 60% mai mic decât în aceeași perioadă a anului trecut (2,5 milioane, față de 6,2 milioane).
Clasamentul IDC prezintă piața din Europa de Vest într-o scădere de 6,5% față de trimestrul al treilea din 2019. Samsung, liderul pieței, care a vândut 10,3 milioane de smartphone-uri și deține 35,6% din piața din Europa de Vest. Scăderea Samsung față de anul trecut este de 6,9%.
Pe locul al doilea, pe piața din Vest, considerată o piață bogată, se află Apple, cu 8,2 milioane de dolari. Apple deține 28,5% din această piață și chiar a reușit să înregistreze o creștere de 1,1% față de anul precedent. Dar cel mai mult de pe urma scăderii Huawei au avut de câștigat alți doi producători chinezi de smartphone-uri.
Xiaomi, care se află acum pe locul al treilea, a vândut 3,7 milioane de unități și are 12,8% din piața din Europa de Vest. Aceasta reprezintă o creștere de 151,6% față de 2019. Iar în cele din urmă, OPPO, jucător proaspăt intrat pe piața din Europa, ocupă locul al cincilea cu 0,9 milioane de unități și o creștere de 556% față de 2019.
Restul producătorilor au vândut în trimestrul al treilea 3,2 milioane de unități în această regiune, o scădere de 17% față de anul trecut.
sursa: Phone Arena