Xiaomi raportează creșteri importante ale veniturilor realizate, generate mai ales de fanii Huawei care s-au reorientat către alte produse competitive din perspectiva raportului calitate/preț
În mod ironic, interdicțiile comerciale dictate de fosta administrație Trump aveau ca principal scop nu penalizarea Huawei, ci blocarea ambițiilor Chinei pentru cucerirea pieței globale de electronice (în special segmentul echipamentelor de comunicații și tehnologii 5G). În timp ce blocarea vânzărilor de echipamente pentru infrastructura de comunicații în mare a reușit, ascensiunea Chinei ca și furnizor global de smartphone-uri este cât se poate de intactă.
Potrivit Bloomberg, XIaomi a raportat o creștere masivă, de 36.7%, a profitului realizat în ultimul trimestru din 2020, comparat perioadei similare a anului anterior. În cifre, avem un profit de 490,7 milioane dolari, raportat la venituri totale de 10.8 miliarde dolari.
Vânzările smartphone au reprezentat peste jumătate din vânzările totale ale Xiaomi. Marca a înregistrat o creștere de 32% a livrărilor în trimestrul Q4-2020, însă din punct de vedere al vânzărilor creșterea a fost de 38,4%, fapt ce indică o afinitate a cumpărătorilor pentru telefoane mai scumpe.
Succesul atins de Xiaomi este atribuit în mare parte capacității de a atrage rapid clienții pierduți de Huawei . În China, compania a livrat cu 52% mai multe smartphone-uri în trimestrul Q4 2020, decât în trimestrul Q 2019, crescâdu-și cota de piață la aproape 15%.
Și în Europa, ascensiunea companiei s-a manifestat după coordonate similare. Raportat la vânzările realizate, Xiaomi este acum al treilea cel mai mare fabricant de smartphone-uri, după Apple și Samsung.