Xiaomi dă emoții investitorilor, ultimul buletin cu veniturile realizate în trimestrul Q3-2022 confirmând profituri în scădere cu 59 % față de perioada similară a anului trecut. Și mai interesant este că profitul în scădere abruptă este raportat pe fondul unei scăderi a veniturilor de numai 10%.
Aparent, Xiaomi ales să parieze pe beneficii ulterioare, rezultate din păstrarea prețurilor la același nivel competitiv cu care producătorul chinez ne-a obișnuit în ultimii ani. Altfel spus, Xiaomi a absorbit mare parte din creșterile de costuri rezultate din inflație și scumpirea componentelor esențiale, totodată reinvestind mare parte din profiturile realizate. Astfel principalul vinovat pentru profitul contabilizat la un nivel mult sub așteptări ar fi extinderea companiei pe segmentul smart EV de autoturisme electrice și investiții în alte proiecte potențial.
Totodată, din buletinul adresat investitorilor mai reiese și că Xiaomi a crescut cu 25,7 % cheltuielile cu activitatea de cercetare, comparat anului trecut. Astfel, în luna septembrie 2022, aproximativ 48 % din personalul companiei era într-un fel sau altul implicat în activitatea de cercetare.
Potrivit companiei de analiză Canalys, Xiaomi se pozează pe locul 3 în topul livrărilor smartphone, o cotă de piață de 13,6 % la nivel global. Totodată, compania se pozează pe locul 3 în topul vânzărilor smartphone în 52 de țări și regiuni.
Cel puțin pentru ultimul an, principalele regiuni unde Xiaomi a raportat creșteri susținute a cotei de piață sunt Europa, America Latină și Orientul Mijlociu. Spre exemplu, Xiaomi este pe locul 2 în Europa cu o cotă de piață de 23,3 % din piața de telefoane inteligente în creștere cu 1,8 % față de anul trecut.
Xiaomi și-a crescut cota de piață și pe segmentul de telefoane premium, prețul mediu de vânzare al smartphone-urilor crescând cu 9 % față de anul trecut, respectiv 14% dacă ne raportăm doar la regiunea Chinei continentale.