Xiaomi, compania care anunţa în urmă cu câţiva ani că şi-a propus să depăşească Samsung şi Apple şi să devină numărul unu mondial pe piaţa de smartphone-uri, a ieşit, în primul trimestru al acestui an, din topul celor mai mari cinci producători mondiali de smartphone-uri, potrivit datelor publicate de firma de cercetare a pieţei IDC. Un alt nume mare care nu mai face parte din acest club select este Lenovo.
Top trei a rămas neschimbat, cu Samsung, Apple şi Huawei pe locurile unu, doi şi trei. Pe poziţiile patru şi cinci, ocupate până recent de Xiaomi şi Lenovo, au urcat companiile chineze Oppo şi Vivo.
Potrivit IDC, au fost livrate 334,9 milioane de smartphone-uri în primul trimestru al acestui an, faţă de 334,3 milioane în perioada similară din 2015.
Oppo şi Vivo nu sunt foarte cunoscute pe plan internaţional, dar se bucură de mare succes în China, cea mai mare piaţă de smartphone-uri din lume. Totuşi, Oppo a vândut pe pieţe externe 20% din telefoanele livrate în primul trimestru. De cealaltă parte, Vivo a investit masiv în promovare. Telefoanele companiei au apărut în filmul „The Martian”, un succes de box-office.
Potrivit Melissei Chau, analist IDC, într-o piaţă care stagnează menţinerea clienţilor este o provocare, aşa cum a aflat pe pielea sa Xiaomi, deoarece creşterea se obţine în special prin atragerea de clienţi de la concurenţă.
Apple, care nu a avut un prim trimestru foarte bun, a înregistrat o scădere abruptă, de 25%, a vânzărilor în China, iar cota sa de piaţă globală a scăzut la 15%. De cealaltă parte, liderul pieţei, Samsung, a reuşit să-şi conserve cota de piaţă.