Goggle este pe cale să extindă programul YouTube Partner, permițând vedetelor cu suficienți de mulți urmăritori și ore de vizionare să-și rotunjească veniturile monetizând și clipurile YouTube Shorts.
Cu bătaie la platforma rivală TikTok, Google anunță schimbări majore pentru YouTube Partner Program, permițând creatorilor să obțină venituri și de pe urma afișărilor generate cu clipurile YouTube Shorts. Astfel, dacă până acum orice YouTuber cu peste 1000 de urmăritori și măcar 4000 ore de vizionare cumulate de aceștia în ultimul an se califica pentru înscrierea în programul YouTube Partner, de acum apare încă un barem de trecut, doar vedetele YouTube cu cel puțin 10 milioane de vizualizări generate pe platformă în ultimele 90 de zile fiind eligibili și pentru monetizarea clipurilor YouTube Shorts.
Odată accesată, opțiunea de monetizare a clipurilor Shorts împarte 45% din veniturile generate din reclame cu creatorii acestora:
„Sunt mândru să spun că aceasta este prima dată când împărțirea reală a veniturilor pentru videoclipuri în format-scurt, pe orice platformă, este oferită la scară ”, a declarat Neal Mohan, Chief Product Officer YouTube.
Momentan, TikTok doar experimentează cu împărțirea veniturilor publicitare , eforturile rămânând centrate pe remunerarea partenerilor de publicitate decât a creatorilor care produc efectiv conținutul respectiv. În prezent doar 4% dintre toate videoclipurile distribuite pe TikTok sunt eligibile pentru monetizare prin programul echivalent TikTok Pulse. În cea mai mare parte, creatorilor le este din ce în ce mai dificil să câștige bani din așa numitul Creator Fund, pus la dispoziție de ByteDance special pentru motivarea vedetelor TikTok.
Odată cu noua opțiune de monetizare, platforma YouTube Shorts devine cel mai mare competitor TikTok, creatorii eligibili fiind motivați de promisiunea veniturilor suplimentare să creeze mai mult conținut original pentru platforma administrată de Google.