Trăim într-o epocă în
care marketing-ul
e mai presus de orice logică inginerească, iar
produsele sunt umflate cu specificaţii care distrag atenţia
cumpărătorului de la ceea ce contează cu adevărat – rezultatele
practice. În acest sens, de „Marketing Priority”, Panasonic
vrea să lanseze în 2012 camere foto compacte de 20 MP.
Strălucită idee, doar că puţini ştiu că dimensiunile senzorului vor
fi de 1/2.3″, dimensiuni recomandate pentru o rezoluţie de cel mult
10 MP.
O cameră de 20 MP cu un senzor mic va produce poze
zgomotoase şi lipsite de detalii. Dar cumpărătorul
obişnuit va fi atras de rezoluţia uriaşă şi de facilităţile
suplimentare (tehnologii precum Face Detection, filmare Full HD
etc.), iar producătorul îşi va vedea atins ţelul – acela de a vinde
cât mai mult.
Noi sperăm ca oamenii să se mai documenteze până atunci şi să nu
cadă în această plasă întinsă de oamenii de la marketing. O mare
problemă ar fi aceea că s-ar putea să nu mai avem de unde alege,
decât dacă optăm pentru modele high-end, la preţuri ridicate.