Odată cu creșterea în popularitate a smartphone-ului, camerele foto au scăzut mult în vânzări. Nu pentru că nu ar fi în continuare mai performante decât telefoanele, ci pentru că mobilele oferă o calitate destul de bună a imaginii într-un dispozitiv pe care îl ai deja cu tine. Astfel, nu este de mirare că Nikon va muta producția de camere foto din Japonia în Tailanda, în încercarea de a reduce costurile de producție, întrucât profiturile sale sunt în scădere, proporțional cu vânzările.
Nikon are o tradiție de 70 de ani de producție a camerelor sale foto în Japonia. Compania a produs dintotdeauna aceste dispozitive în țara sa de origine, producând în alte țări doar alte accesorii pentru acestea. Totuși, pentru că vânzările sale de camere foto DSLR și Mirrorless sunt în scădere, o metodă de a crește profitul este să mute și această producție în afara țării.
Nikon are deja o prezență în Tailanda, unde dezvoltă alte produse. Compania urmează să dezvolte acolo noile sale camere high-end din categoria mirrorless, Z7 și Z6, cât și producția modelului DSLR de top, modeleul Nikon D6, care este folosit în fotografie de sport sau de către profesioniști din domeniul documentarelor cu animale sălbatice.
Adevărul este că în ultimii ani, camerele Nikon nu au mai fost în atenția publicului, întrucât majoritatea producătorilor de conținut de pe internet caută camere cu funcții video avansate, domeniu în care Nikon nu a investit foarte mult. Sony și Panasonic au avut cel mai mult de câștigat în ultimii câțiva ani, lansând multe modele mirrorless performante, cu prețuri nu foarte restrictive. Chiar și Canon a început să lanseze mai multe modele mirrorless cu capabilități foto avansate, pentru diverse bugete.
Nikon a intrat târziu pe piața de camere mirrorless și are acum mult de recuperat. În același timp, investește în continuare mult în camerele DSLR, care sunt în continuare preferate de profesioniști în domeniul foto, dar care nu sunt la fel de practice pentru captură video.
sursa: asahi