Vă povesteam zilele trecute într-un articol despre cum sunt promovate anumite produse încă nelansate: cum apar primele zvonuri, ceva poze, mici informaţii referitoare la produs, negarea oficială a lor etc. Astazi am un exemplu concludent al unei astfel de strategii de construire a unui brand / produs. Este vorba de Canon EOS 40D, un aparat foto digital profesional de zonă medie.
Conform ultimelor informaţii, Canon EOS 40D are următoarele specificaţii: senzor CMOS de 10.2 MP în format APS-C, cinci cadre pe secundă, sistem automat de curăţare de praf al senzorului, ecran de 2.5”, 9 puncte de focus şi Spot Metering (nu doar parţial), valori ISO între 100-3200, procesor de imagine DIGIC III care îi facilitează aparatului pornire de 0.15s. A apărut chiar şi un preţ al lui 40D: 1.600$. Informaţiile sunt încă zvonuri, neconfirmate, dar nici infirmate de Canon. Prevăd că urmează în câteva luni, poate chiar săptămâni, anunţarea oficială a lui 40D.
Prima sclipire a lui 40D a fost întrezărită ca produs suportat într-o listă de echipamente. Iată că la nici o lună, apar şi specificaţiile tehnice ale aparatului. Interesante modalităţi de promovare. Personal nu le consider scăpări de informaţii, sau apariţii involuntare, ci chiar strategii bine puse la punct din interiorul companiei.