Potrivit speculațiilor lansate de analiști cu experiență în domeniu, colaborarea dintre Apple și Google în care Google Search este motorul de căutare implicit pe iPhone ar putea să nu mai dureze foarte mult, sumele plătite de Google nefiind de ajuns pentru a ține sub control ambițiile Apple de a monetiza în nume propriu această nișă de piață foarte profitabilă.
Având scop dublu, de a securiza cel mai profitabil segment de piață cu putință pentru un motor de căutare, dând totodată la o parte principalul rival Microsoft Bing, Google plătește sume consistente către Apple în schimbul „privilegiului” de a avea Google Search setat ca motor de căutare implicit în browserul Safari.
Potrivit estimărilor, plățile de 7-8 miliarde dolari anual trimise către Apple ar putea să nu mai dureze foarte mult, Apple negociind de zor achiziționarea unei platforme de căutare cu potențial. În mod evident, achiziționarea unui competitor de rang înalt precum Microsoft Bing ar fi o tranzacție prea scumpă chiar și pentru Apple, iar un parteneriat cu Microsoft ar putea să nu fie cu mult mai avantajos decât cel derulat deja cu Google. În schimb, Apple ar putea opta pentru unul din motoarele de căutare aspirante, existente pe piață încă de la începuturile internetului modern.
În ciuda concurenței acerbe, DuckDuckGo a reușit să-și păstreze o cotă de piață la limita supraviețuirii prin faptul să s-a orientat pe un segment de nișă, încercând să îmbie partea de confidențialitate cu accesul liber la informație. În mod convenabil, Google în prezent nu este deloc sinonim cu idea de confidențialitate și protejare a datelor personale, DuckDuckGo servind ca alternativa perfectă, suficient de „veche” pentru a fi luată în serios și bine stabilită pentru a oferi o bază de plecare reală.
Chiar și cu o cotă de piață de numai 3% în rândul motoarelor de căutare, DuckDuckGo este departe de a fi un anonim, aducerea sa sub umbrela Apple putând da un aport considerabil de notorietate.
În forma actuală, DuckDuckGo ar putea fi o achiziție rezonabilă, chiar mai profitabilă pe termen lung decât suma primită din partea Google.
Raportat la veniturile anuale înregistrate de Apple, de aproximativ 260 miliarde dolari, suma plătită de Google reprezintă aproximativ 3% din total. Investită și dezvoltată corespunzător, această sumă ar putea aduce venituri mult mai mari pe termen lung.