Gartner a publicat perfomanţele vânzărilor de PC-uri în cel de-al treilea trimestru al acestui an şi, dacă acestea sunt pozitive pentru Lenovo şi ASUS, restul producătorilor s-au confruntat cu o diminuare a cifrelor de vânzare care a urcat, în unele cazuri, la peste 15 de procente.
Tendinţa de scădere a pieţei PC-urilor este deja cunoscută, cifrele Garner reliefând o scădere globală de 8,3 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut: doar 87,5 milioane de unităţi vândute, faţă de 95,5 milioane acum un an. Chiar dacă produsele epocii Post PC nu sunt încă gata de o luptă de la egal la egal cu lumea PC-urilor, după cum am încercat să sintetizez acum câteva zile şi cum au subliniat dealtfel şi comentatorii, migrarea către alte platforme de distracţie şi lucru este vizibilă.
Lenovo a reuşit, pentru prima dată în istoria sa, să urce pe primul loc în topul producătorilor de PC-uri. Compania a vândut 13,7 milioane de PC-uri, o creştere de 9,8 procente de la 12,5 milioane acum un an. Cel de-al doilea producător care a avut parte de o ascensiune vizibilă a fost ASUS, compania reuşind să-şi menţină locul al cincilea cu un salt de 11,8% şi 6,3 milioane de unităţi vândute.
Producătorii celebri precum HP, Dell sau Acer au înregistrat scăderi majore, acestea confruntându-se cu scăderi de 16,4, 13,7 şi, respectiv, 10,2 procente. Gartner pune această scădere pe seama tendinţelor generale ale industriei şi pe sezonul tradiţional Back-to-school care a avut o performanţă slabă. Nici măcar Apple, care la nivel global se situează în categoria „şi alţii” dar în Statele Unite ocupă un confortabil loc trei, nu a reuşit să profite de acest sezon, pe care de obicei reuşea să-l fructifice foarte bine, compania înregistrând o scădere de 6 procente. Piaţa americană a înregistrat dealtfel şi o scădere mai mare a vânzărilor, companiile înregistrând aici o scădere totală de 13,8 procente, mult peste media susmenţionată de 8,3 procente.