Intel are „simţul” financiar foarte bine dezvoltat şi merge pe principiul „peştele mare îl inghite pe cel mic”. În cazul de faţă, peştişorul mic, dar de „aur”, se numeşte Havok.
Pentru cine nu ştie, Havok este principalul artizan al unor jocuri de referinţă precum „Bioshock”, „Halo 2”, „Harry Potter and the Order of Phoenix”, „Half Life 2”, „The Elder Scrolls IV: Oblivion” etc., dar şi în realizarea efectelor speciale din filme ca „Matrix”, „Troy”, „Kingdom of Heaven” sau „Charlie and the Chocolate Factory”.
Ca o părere personală, decizia Intel înseamnă o nouă lovitură aplicată celor de la AMD. Mesajele de genul „acest joc merge bine cu Intel şi nVidia” se vor regăsi în viitoarele titluri PC la care vor participa Intel şi Havok. Problema în sine nu este textul afişat ci gândul că tu, posesor sau potenţial cumpărător AMD/ATi, nu vei obţine fluenţa (performanţa) dorită în joc decât prin trecerea la o platformă Intel în tandem cu o placă video nVidia.
De asemenea, producători ca Ageea, cu plăci grafice dedicate procesării elementelor ce ţin de fizică (dinamica fluidelor, explozii, lovituri etc.), vor fi serios afectaţi de strategia Intel.
Ca o concluzie, se poate spune că Intel a ridicat ştacheta , iar concurenţa este obligată la un efort deosebit pentru a trece la următorul nivel. Rămâne de văzut dacă şi cine va reuşi.