NVIDIA GeForce RTX 2070 review: ASUS ROG Strix, MSI Armor şi MSI Gaming Z

08.11.2018
NVIDIA GeForce RTX 2070 review: ASUS ROG Strix, MSI Armor şi MSI Gaming Z
Concluzii

Concluzii

2070 va fi cu siguranţă cel mai bine vândut model din gama RTX de la NVIDIA, întrucât este cel mai ieftin model care oferă acces la tehnologiile noi, menţinând un nivel de performanţă cu puţin peste cel al unui GTX 1080. În raport cu RTX 2080 în jocuri obişnuite, performanţa este mai mică, însă nu cu extrem de mult, în special în 4K. Desigur, aceste plăci nu par a fi realizate pentru a fi folosite în 4K, cel puţin nu pentru gaming la 60 de cadre pe secundă cu toate detaliile la maximum.

Întrucât nu avem jocuri cu Ray-Tracing pe piaţă şi nici cu DLSS, este greu de cuantificat avantajul lui RTX 2070 peste un GTX 1080, care în ultima vreme a scăzut foarte mult în preţ, atât în magazine, cât şi pe piaţa second-hand. „Mineritul” de criptomonede cu plăci video a scăzut foarte mult în amploare, în timp ce unele plăci au depăşit „vechimea” de doi ani şi se vând folosite la preţuri foarte mici.

Asemeni seriei RTX 2080 testată, este greu să recomandăm această placă video în lipsa unor titluri care să beneficieze de tehnologia pe care o integrează. Practic, momentan nu putem să testăm decât o treime din cipul TU106, celelalte două componente, cipul Turing pentru Ray-Tracing şi cipul Tensor pentru Deep Learning, care ar putea să aducă noi efecte grafice sau să crească semnificativ framerate-ul în jocurile compatibile, nefiind folosite.

Dintre toate, implementarea Armor ni s-a părut cea mai interesantă aceasta beneficiind de un potenţial foarte mare de overclocking, în timp ce soluţia ASUS ROG Strix este de departe cea mai „user friendly” dintre toate, în special pentru cei care nu doresc să se complice. Overclocking-ul din fabrică este suficient pentru majoritatea utilizatorilor, iar coolerele sale sunt cele mai silenţioase şi mai eficiente dintre cele trei modele testate.

NVIDIA ar trebui să grăbească puţin adopţia tehnologiilor Ray-Tracing şi DLSS dacă speră ca plăcile din gama RTX să poată fi recomandate, în special la preţurile vehiculate în prezent, semnificativ mai mari decât cele ale echivalentelor în performanţă la capitolul rasterizare din generaţia precedentă.

Momentan este mai uşor să recomandăm un GTX 1080 peste un RTX 2070, sau un GTX 1080 Ti peste un RTX 2080. Desigur, aceste lucruri se pot schimba imediat ce dezvoltatorii de jocuri aduc pe piaţă mai multe titluri importante compatibile măcar cu DLSS, care promite să aducă un boost impresionant de performanţă, în special în 4K, dacă nu cu Ray-Tracing, care ar putea schimba complet modul în care arată jocurile video.

Probabil că plăcile RTX îşi vor găsi identitatea abia în 2019, cu noul val de titluri pentru PC. Battlefield V care se lansează în curând ar putea fi un joc important pentru tehnologia RTX, însă nu este clar dacă va oferi sau nu suport pentru aceasta la lansare. Următorul după acesta ar fi Metro Exodus, care promite umbre şi iluminare globală realistă folosind nucleele RT. Până atunci însă, recomandăm răbdare, sau reorientarea către soluţii echivalente în performanţă, dar mai ieftine.

 

Părţi pozitive

NVIDIA a realizat un cip nou pentru seria 2070, nu a refolosit 2080-uri inferioare
Seria 2070 este mai puternică decât vechea serie 1080
Sistemele de răcire de pe implementările MSI şi ASUS sunt foarte bune
Performanţă foarte bună, în special în 1440p

Părţi negative

Există două variante de cipuri TU106, iar NVIDIA nu a anunţat asta dinainte
Cipul „inferior” a putut fi mai bine overclockat, în timp ce modelele superioare au atins frecvenţe mai modeste
Tehnologiile RTX şi DLSS nu pot fi testate din lipsă de jocuri compatibile

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult