NVIDIA a prezentat noile plăci video GeForce RTX la începutul săptămânii, însă a evitat să vorbească foarte mult despre performanţa lor în raport cu generaţia precedentă, concentrându-se mai degrabă pe prezentarea noilor tehnologii precum ray tracing şi deep learning super sampling. Conform unui nou grafic publicat de companie, în anumite titluri, o placă video din noua generaţie ar putea să dubleze performanţa generaţiei precedente.
Graficul de mai jos prezintă diferenţa de performanţă dintre un GeForce GTX 1080 lansat în urmă cu mai bine de doi ani, în raport cu noul GeForce RTX 2080 în rezoluţie 4K. Avem însă două cazuri de utilizare pentru placa grafică nouă: cu şi fără tehnologia DLSS, care foloseşte nucleul Tensore pentru a îmbunătăţi calitatea imaginii, generând folosind algoritmi AI noi pixeli.
Titlurile selectate pentru comparaţie sunt demonstraţia de pe Unreal Engine 4 numită EPIC Infiltrator, alături de jocurile Final Fantasy XV, PUBG, ARK: Survival Evolved, MMORPG-ul chinezesc JX3, noul titlu Shadow of the Tomb Raider, Hitman 2, Wolfenstein II, Middle-Earth: Shadow of War şi Mass Effect: Andromeda.
În modul clasic de funcţionare, fără a utiliza noile tehnologii de randare ray-tracing şi DLSS, noul RTX 2080 poate atinge performanţă mai înaltă între 40 şi 50% faţă de „bătrânul” GTX 1080, însă totul se schimbă atunci când intră în discuţie DLSS. Practic, DLSS preia din calculele care se făceau tradiţional pe GPU şi le mută pe Tensor Core, putând oferi performanţă cu peste 100% mai bună. Acest lucru este evident în special în JX3, ARK: Survival Evolved, Final Fantasy XV şi Infiltrator, RTX 2080 atingând performanţă dublă faţă de vechea placă video.
Totodată, NVIDIA a prezentat o listă de jocuri care vor depăşi 60 de cadre pe secundă folosind o placă video RTX 2080 în rezoluţie 4K, printre acestea regăsindu-se majoritatea titlurilor AAA din ultimii ani: Final Fantasy XV, Hitman, Call of Duty WWII, Mass Effect Andromeda, Star Wars Battlefront II, Resident Evil 7, F1 2017, Destiny 2, Battlefield 1 şi FarCry 5. Întrucât NVIDIA nu a specificat dacă aceste titluri folosesc sau nu DLSS, putem presupune că este vorba despre performanţă brută, fără ajutor de la nucleul pentru AI Tensor.
Desigur, aceste teste sunt realizate de NVIDIA în condiţii nespecificate, deci probabil că vor exista diferenţe între aceste rezultate şi cele pe care le vom putea obţine „acasă”. Totuşi, aceste veşti par să justifice puţin preţurile semnificativ mai mari ale plăcilor grafice GeForce RTX faţă de vechea generaţie GTX. Lansarea primelor modele, GeForce RTX 2080 şi GeForce RTX 2080 Ti va avea loc pe 20 septembrie.