O firmă de avocatură solicită posesorilor de telefoane Pixel 3 să detalieze în scris problemele întâmpinate la folosirea dispozitivului, încercând să determine dacă acestea sunt defecte hardware pentru care Google poate fi tras la răspundere și obligat la plata unor despăgubiri.
După mulți ani de tergiversări în tribunalele americane, Google a început în luna februarie a acestui an să plătească sume bani către utilizatorii primei serii de telefoane Pixel și Pixel XL, cu titlul de despăgubiri pentru neplăcerile cauzate de un defect hardware la nivelul microfonului, afectând claritatea convorbirilor desfășurate. Câteva zile mai târziu, compania a început să plătească despăgubiri și către utilizatorii seriei Nexus 6P, pentru un defect firmware care a lăsat dispozitivele blocate după o actualizare la un firmware insuficient testat.
Acum, firma de avocatură Chimicles Schwartz Kriner & Donaldson-Smith LLP (CSK&D) investighează dacă nu cumva unele dintre defectele des reclamate de posesorii de telefoane Pixel 3 sunt de fapt vicii de proiectare pentru care Google se face vinovat.
Concret, anul trecut un număr destul de mare de posesori de telefoane Pixel 3 au reclamat oprirea spontană a telefonului mobil, atunci când nivelul de încărcare a bateriei scade sub pragul de 30%. În plus, unii utilizatori au reclamat și probleme cu ”mișcarea” și ”vibrarea” camerei foto care afectează calitatea pozelor obținute. Ceva mai rar, utilizatorii au reclamat și crash-uri ale aplicației de captură, rămânând să fie demonstrat dacă acestea sunt cauzate de o problemă hardware a telefonului, sau bug-uri software între timp remediate.
Posesorii de telefoane Pixel 3 și Pixel 3 XL se pot înscrie pe lista potențialilor beneficiari de despăgubiri pe site-ul firmei de avocatură, cu condiția să fie cetățeni americani. Deocamdată, o astfel de inițiativă nu a fost demarată și pentru consumatorii europeni.