Qualcomm a adăugat un expert în ray tracing de top în echipa sa de GPU-uri. Fostul specialist în ray tracing de la AMD, Paritosh Kulkarni, a anunțat că s-a alăturat echipei Qualcomm pentru a lucra la suportul DirectX 12.2 pentru GPU-urile Adreno.
Acest expert în ray tracing își va folosi experiența pentru a dezvolta funcții DX12.2, precum DXR, mesh shaders, work graphs și optimizări de driver.
În timpul activității sale la AMD, munca lui Kulkarni a variat de la cercetare în domeniul redării grafice la contribuții directe la driverele pentru chipset-urile grafice AMD. Începând ca dezvoltator de API-uri grafice, el s-a orientat spre ray tracing și a devenit unul dintre cei mai buni experți AMD în acest domeniu. El a fost responsabil pentru dezvoltarea ProRender, API-ul de ray tracing HIPRT și alte frameworkuri interne.
Qualcomm poate beneficia semnificativ de expertiza lui Kulkarni. Compania a promovat Snapdragon Elite X ca având compatibilitate „perfectă” cu jocurile pentru Windows, dar acest lucru nu s-a dovedit a fi adevărat. Deși cipurile Snapdragon X Elite oferă o putere de calcul AI impresionantă, au existat multe probleme cu jocurile pe noile laptopuri.
Jocurile s-au dovedit a fi un punct slab pentru GPU-ul care alimentează cele mai recente laptopuri Copilot+ AI PC. Chiar dacă grafica Adreno este mult superioară celei oferite de APU-ul tipic al Steam Deck, dispozitivul mai ieftin oferă în prezent o experiență de joc mult mai bună. Lista de jocuri verificate și jucabile pe Steam Deck include de peste 14 ori mai multe jocuri decât lista oficială de „Jocuri gata pentru Windows pe Arm”.
Deși laptopurile Copilot+ AI pot fi deja alegeri puternice pentru utilizaytorii din domeniul afacerilor și productivității, Qualcomm dorește să țintească toate fațetele pieței PC. Asta înseamnă că compania trebuie să-și crească semnificativ compatibilitatea cu cele mai populare (și solicitante) jocuri.
Cel puțin pe hârtie, GPU-ul Adreno are capacitățile de performanță pentru a depăși laptopurile de gaming existente de la AMD și Intel. Totuși, lipsa compatibilității driverului GPU face ca multe jocuri populare multiplayer să se blocheze înainte de încărcare. Cu expertiza lui Kulkarni, acest lucru s-ar putea schimba în curând în bine, scrie Tom’s Hardware.