Legislația va obliga vânzătorii să ofere o garanție suplimentară de 12 luni pentru produsele reparate pe garanție. UE a ajuns la un acord provizoriu privind legislația privind dreptul la reparație.
Parlamentul European a votat în favoarea unei legislații care să consolideze legile privind dreptul la reparație încă din noiembrie a anului trecut. Acum, Consiliul European și Parlamentul European au ajuns la un acord provizoriu privind legislația privind dreptul la reparație al consumatorilor.
Una dintre cele mai importante prevederi subliniate de Consiliul European este aceea că vânzătorii de produse trebuie să prelungească perioada de garanție cu încă 12 luni după ce un produs este reparat în perioada de garanție. Cu toate acestea, acordul adaugă că statele membre ale UE ar putea prelungi această perioadă suplimentară de garanție. În prezent, Europa oferă o garanție de doi ani pentru produsele noi.
Acesta ar putea fi într-adevăr un motiv major pentru care oamenii să-și repare telefoanele și alte gadget-uri, oferindu-le un sentiment de siguranță pentru cel puțin un an în plus sau poate chiar mai mult. Totuși, aceasta nu este însă singura prevedere interesantă din legislație.
De asemenea, legislația ar obliga producătorii să furnizeze detalii privind piesele de schimb pe site-ul lor, punând în același timp aceste piese la dispoziția tuturor părților din sectorul reparațiilor la un preț „rezonabil”. De asemenea, UE ar putea interzice producătorilor să împiedice utilizarea pieselor de schimb second-hand sau create cu imprimante 3D de către service-urile independente.
Legislația UE ar introduce, de asemenea, un formular standardizat de informații despre reparații pentru reparatori. Acest formular va fi eliberat gratuit consumatorilor, dar permite totuși reparatorilor să perceapă o taxă pentru orice serviciu de diagnosticare. În cele din urmă, UE intenționează să ofere o platformă de reparații online care ar enumera diferitele servicii de reparații din Uniunea Europeană.