YouTube adaugă reclame mai lungi și fără opțiune skip în interfața pentru Smart TV, Google sperând ca astfel să convingă mai mulți utilizatori să opteze pentru abonamentul Premium.
Google a făcut cu ocazia evenimentului YouTube Brandcast, ținut la New York în cursul zilei de miercuri, două anunțuri importante care vizează în mod direct utilizatorii de Smart TV-uri. Prima veste este că YouTube va adăuga reclame de 30 de secunde și fără opțiune skip, pentru început doar la clipurile foarte populare, incluse sub umbrela YouTube Select.
„YouTube Select atrage acum peste 70% din afișări pe ecranul televizorului, așa că vă ajutăm să utilizați materialele existente în fața celui mai difuzat conținut”, au declarat oficialii YouTube într-o postare pe blog, adresată partenerilor de publicitate.
Astfel, durata reclamelor crește de la 15 la 30 secunde pentru anumite clipuri, iar butonul skip ce apărea după primele 5 secunde va fi de negăsit.
O altă noutate este introducerea ”Reclamelor în pauză” pe YouTube, acesta fiind un format de reclame inspirat de pauzele publicitare de pe TV. Dar spre deosebire de televiziunea tradițională, pauza de publicitate este declanșată atunci când oprești redarea din propria inițiativă (ex. te duci la WC), timp în care videoclipul va rămâne într-o fereastră similară PiP iar în prim-plan va rula un clip publicitar. Evident, reclama odată începută va trebui așteptată până la final, înainte de a relua vizionarea stream-ului respectiv.
Se pare că singura modalitate de a evita aceste noi tipuri de reclame pe televizoarele conectate este să obții un abonament YouTube Premium, costurile pornind de la 26 Lei/lună pentru utilizatorii din România, respectiv, 39 Lei pentru abonamentul Family cu acces de pe dispozitive multiple din aceeași gospodărie.