Adobe ar fi vrut cândva să se extindă în dezvoltarea de jocuri video, a dezvăluit un fost angajat al său. Însă primul joc al companiei, care se presupune că era în dezvoltare pentru PC, nu a văzut niciodată lumina zilei.
Instrumentele Creative Cloud de la Adobe au fost de mult timp un element de bază în dezvoltarea jocurilor, mulți creatori de jocuri video folosind Photoshop, Illustrator și Substance 3D pentru a crea elemente destinate divertismentului interactiv. În combinație cu progresele sale în domeniul AI și eforturile diversificate de cercetare și dezvoltare, compania a reușit să se integreze într-o varietate largă de industrii, lucru subliniat de faptul că în prezent are o evaluare de 255 de miliarde de dolari.
Eforturile sale de diversificare au ajuns, la un moment dat, chiar și în dezvoltarea de jocuri, conform lui Jonah Lobe, un ilustrator care a lucrat la Adobe pe o perioadă de trei ani, terminând în august 2018, inițial ca streaming artist și ulterior drept consultant creativ. Într-un interviu recent cu Stephen Totilo de la Game File, Lobe a dezvăluit că poziția sa de consultant creativ a fost legată de un proiect de joc neanunțat. Concret, Adobe ar fi vrut să lucreze la un joc de tip „painting game”.
Esența ideii era să atragă „oameni care nu se identifică drept artiști și să le dea creativitate”, a explicat Lobe, caracterizând proiectul ca fiind una dintre inițiativele de extindere a companiei Adobe. Artistul a spus că conglomeratul a decis să finanțeze această idee neconvențională după ce s-a văzut dominant în piețele sale de bază. Conform profilului său de pe LinkedIn, acest joc de explorare artistică a fost aprobat nu mai târziu de ianuarie 2017. Deși dimensiunea și bugetul exact al proiectului rămân neclare, Lobe a descris proiectul ca fiind un „joc mare”.
Însă nimic nu s-a concretizat, Adobe anulând proiectul în anul următor. Lobe a părăsit în cele din urmă compania în august 2018, după ce a lucrat la câteva tutoriale de artă înainte de a ilustra cartea „Marvel Anatomy: A Scientific Study of the Superhuman”, care a fost publicată la sfârșitul anului 2022. El a descris anularea jocului de la Adobe ca pe o „lovitură emoțională”, cu atât mai dureroasă cu cât proiectul său anterior de joc indie, un RPG de construire a lumii numit Fireborne, de asemenea nu a fost lansat.
Toate acestea l-au determinat să părăsească spațiul jocurilor, artistul afirmând că nu regretă această decizie, având în vedere starea actuală a industriei, care a suferit concedieri masive începând din 2021. Cu toate acestea, Lobe, care a început ca artist de personaje la Bethesda, încă vede jocurile video ca pe o mare sursă de inspirație. Această perspectivă se reflectă în următorul său proiect, „Quiet: Level One”, un roman grafic născut din ideea că scheletele din Diablo nu sunt neapărat băieți răi. Lobe plănuiește să încerce finanțarea romanului prin crowdfunding pe Kickstarter în viitorul apropiat, scrie Game Rant.