O tânără din Marea Britanie a declarat că angajaţii de la centrul oficial Samsung la care şi-a dus smartphone-ul pentru a-i fi schimbat ecranul au accesat imagini şi mesaje private de pe dispozitiv.
Jo Tiffin-Lavers, în vârstă de 28 de ani, a plătit 260 de lire pentru reparaţie la Samsung Support Centre din Croydon. Când a dus telefonul i-au fost predate cardul micro-SD şi cartela SIM, dar în telefon au rămas imagini, dintre care unele sensibile. Tânăra spune că i s-a cerut să dezactiveze pattern-ul folosit ca metodă de securitate, pentru ca angajaţii de la service să poată testa telefonul după schimbarea ecranului. Reparaţia a durat puţin peste două ore.
După ce terminalul a fost reparat, tânăra a găsit dovezi care arătau că angajaţii centrului de service i-au accesat conversaţiile private, contul de Instagram şi că s-au uitat la imagini. Mai mult mesaje primite pe WhatsApp de la logodnicul ei şi necitite erau deschise după reparaţie, iar unele imagini private au fost încărcate în cloud, deşi Jo nu avea activată această funcţie. Tânăra a spus că are foarte multe poze pe telefon, dar că au fost accesate doar cele „foarte private”. „Am plâns toată noaptea şi nu am putut să dorm”, a declarat ea.
După ce postarea despre incident s-a viralizat pe reţelele de socializare, centrul de service s-a oferit să-i returneze clientei banii daţi pe reparaţie, dar nimeni de acolo nu şi-a cerut scuze pentru incident. Samsung a anunţat că cercetează acest caz şi că va ţine legătura cu Tiffin-Lavers pe timpul anchetei.
Un incident similar s-a petrecut în 2016 în Brisbane, Australia, când angajaţi ai unui centru de service Apple au sustras imagini „indecente” de pe mai multe smartphone-uri ale clienţilor. Vinovaţii au fost atunci concediaţi.