Ţelul de a avea avioane cu propulsie electrică pentru transporturi de pasageri va trebui să mai aştepte, după ce modelul experimental Alpha Electro G2, deţinut de compania de stat Avinor s-a prăbuşit într-un lac împreună cu doi membrii ai guvernului norvegian.
Într-un interviu acordat anul trecut de către directorul Avinor, Dag Falk-Petersen, acesta anunţa planul de a deveni prima companie care oferă zboruri comerciale de pasageri cu ajutorul unei flote de avioane cu propulsie electrică, nu mai târziu de anul 2025. Aflat în scaunul pilotului, acesta a scăpat nevătămat împreună cu pasagerii, însă deznodământul aproape tragic pune sub semnul îndoielii maturitatea tehnologiilor folosite. Aflat deja în timpul manevrelor de aterizare, avionul de mici dimensiuni a putut reduce viteza până la aproximativ 70km/oră înainte de atinge suprafaţa apei.
Momentan, nu este clar ce anume a cauzat prăbuşirea, pilotul declarând doar că a pierdut alimentarea cu energie cu puţin înainte de aterizare.
Ţară foarte receptivă la iniţiative îndrăzneţe care includ tehnologii nepoluante, Norvegia conduce deja detaşat în topul ţărilor europene cu cea mai mare rată de adopţie a vehiculelor electrice.
Cu o reţea rutieră bine dezvoltată, dar aşezăminte urbane răsfirate pe distanţe mari şi separate de numeroase fiorduri şi lacuri, Norvegia este locaţia ideală pentru dezvoltarea unei reţele de transport aerian pe distanţe relativ scurte, asigurate de avioane nepoluante cu propulsie electrică. Un argument favorabil pentru continuarea acestui proiect este şi faptul că Norvegia îşi asigură deja peste 98% din necesarul de electricitate din surse regenerabile.