Citigroup testează un nou model de ATM, de la care clienţii pot scoate bani în doar câteva secunde, fără să introducă cardul bancar şi fără cod PIN.
În schimb, sistemul aflat deocamdată la stadiu de concept se bazează pe smartphone-ul aflat în posesia clientului, a cărui cameră foto este folosită pentru a scana iris-ul ochilor. Amprenta digitală trimisă ATM-ului prin conexiune wireless funcţionează ca şi cheie pentru autentificare, înlocuind sistemul clasic bazat pe cod PIN. Întreaga operaţiune constând în autentificare pe baza semnăturii oculare, alegerea sumei de bani şi retragerea acesteia din bancomat ar urma să dureze nu mai mult de 10 secunde, fiind totodată şi mai comodă pentru client. În timp ce prima variantă presupune doar renunţarea la codul PIN, un al doilea concept propune renunţarea şi la cititorul pentru card bancar, datele acestuia urmând să fie transmise printr-un schimb de mesaje email sau SMS cu smartphone-ul clientului.
˝Toată lumea doreşte să poată face mai mult cu telefonul mobil„ declară şeful diviziei ATM-uri în cadrul Citigroup, Wayne Malone, pentru publicaţia Wall Street Journal.
Potrivit analiştilor companiei Javelin Strategy & Research, cererea pentru servicii de bază în mobile banking a crescut de la 5% la 13% în rândul respondenţilor, între anii 2013-2015. Chiar şi aşa, Citibank nu pare să dorească urgentarea implementării noului sistem de ATM-uri, optând în schimb pentru o etapă de testare la scară redusă, cu scopul de a observa reacţia publicului la noul sistem de autentificare pe bază de amprentă oculară înainte de a lua o decizie pentru întreaga reţea de ATM-uri.
Ezitarea companiei nu este chiar nejustificată, existând temeri privind posibila reticenţă a clienţilor sistemului bancar faţă de supunerea la amprentare oculară, ori de câte ori doresc să retragă bani de la bancomat.