Următorul set de ochelari Facebook bazat pe realitate augmentată ar putea fi lansat sub brandul Ray-Ban. Informația este confirmată chiar de CEO-ul Mark Zuckerberg, cu ocazia celui mai recent buletin adresat investitorilor Facebook.
Deși, nu este clar exact când vor fi lansați noii ochelari Facebook – Ray-Ban cu funcție de realitate augmentată, zvonurile dau ca sigură cea de-a doua jumătate a acestui an. Până la urmă, data de lansare exactă ar putea influențată și de alți factori, cum ar fi pandemia COVID-19 și criza globală de semiconductoare, care a lovit deja industria auto și alte ramuri ale industriei de electronice pentru consum.
Exceptând designul generic, bazat pe schițele din spatele Project Aria, nu știm prea multe detalii despre facilitățile noului produs. Însă potrivit zvonurilor neconfirmate, noii ochelari AR nu vor dispune de un ecran dedicat pentru afișarea de informații și nu sunt clasificați ca și produs pentru realitate augmentată. Așteptările sunt ca mare parte din funcționalitate să fie bazată pe software-ul dedicat, instalat pe smartphone-ul cu Android sau iOS, dispozitivul necesitând conexiune permanentă cu un smartphone pentru a funcționa, la fel ca produsele rivale Snap Spectacles și Amazon Echo Frames.
Cert este că Facebook lucrează de mult timp la un dispozitiv capabil să integreze funcții de realitate augmentată cu serviciile platformei de socializare.
Potrivit narativei oficiale, Facebook intenționează să creeze un nou ”metavers” – luând forma unei platforme tehnologice multi-modale, capabilă să combine realitatea cotidiană cu spații bazate pe realitate virtuală, unde participanții pot face cumpărături, munci și socializa cu alți utilizatori ai platformei de socializare. Desigur, Facebook va furniza toate reclamele și serviciile conexe, în anticiparea zilei când toată lumea va fi conectată la platforma de socializare folosind computere dedicate, proiectate pentru a fi purtate în mod natural pe durata întregii zile.