CNN a concediat săptămâna aceasta peste 50 de angajaţi, fotojurnalişti şi editori foto, pe motiv că aparatele digitale au evoluat la un nivel la care oferă performanţe satisfăcătoare cu o investiţie mică, şi prin urmare jurnalismul cetăţenesc, făcut de amatori ocazional, oferă acum probe foto decente în majoritatea situaţiilor.
Grupul CNN a lansat în 2006 „iReport„, o platformă accesibilă publicului larg prin care dorea să promoveze jurnalismul cetăţenesc. Oamenii obişnuiţi puteau trimite redacţiei CNN materialele proprii – texte, foto şi video care puteau ajunge să fie publicate dacă editorii le considerau veridice şi relevante.
Această iniţiativă s-a dovedit a fi un imens succes, anul acesta depăşind pragul de 750.000 de membri. Se pare că jurnalismul cetăţenesc, mult mai puţin costisitor din punct de vedere financiar decât cel profesional, a ajuns să fie foarte bine primit chiar şi în rândul site-urilor şi publicaţiilor de prestigiu.