Opt aeronave din seria Boeing 787 Dreamliner au primit interdicție de zbor la finalul lunii august, după ce un control al autorității americane FCC a descoperit vicii de fabricație care, luate împreună, ar putea constitui un pericol pentru siguranța pasagerilor.
Totul ar fi pornit de la o notificare scrisă, trimisă operatorilor de linii aeriene chiar de producătorul Boeing, informând despre potențiale ținând de controlul calității, câteva exemplare din seria 787 Dreamliner primind undă verde pentru a fi livrate clienților deși execuția anumitor subansamble era deficitară.
Două dintre probleme au fost identificate la fabrica Boeing din regiunea North Charleston, în statul Carolina de Sud, determinând verificări interne ce au fost extinse și la avioane deja livrate și intrate în exploatare, producătorul trimițând autorităților de reglementare și companiile aeriene afectate o notificare voluntară, descriind situația apărută.
„Boeing a identificat două probleme distincte de fabricație la îmbinarea anumitor secțiuni de fuselaj din partea din spate a 787, care, în combinație, duc la o stare care nu îndeplinește standardele noastre de proiectare”, a declarat un purtător de cuvânt al Boeing pentru Business Insider într-o declarație prin e-mail.
O problemă este că distanțierele, materialele folosite pentru umplerea spațiilor goale, folosite cu unele aeronave, nu au dimensiunea corectă. O altă problemă vizează diferențe de planeitate ale fuzelajului, marjele de toleranță nefiind îndeplinite în anumite părți ale aeronavelor.
Boeing susține că, deși erorile indică probleme apărute pe linia de producție a aeronavei, oricare dintre ele nu ar fi justificat oprirea la sol a unei aeronave. Combinația ambelor probleme compromite însă siguranța aeronavei și nu îndeplinește standardele Boeing, potrivit purtătorului de cuvânt.
Cele opt aeronave oprite la sol până la soluționarea acestor probleme aparțin liniilor aeriene Air Canada, United Airlines, All Nippon Airways, Singapore Airlines, Air Europa, Norwegian Air Shuttle și Etihad Airways, a informat Wall Street Journal , citând surse familiare cu problema.
Deși a pornit de la un număr redus de avioane neconforme, soluția impusă de autoritatea americană FAA ar putea viza rectificarea a aproape 1000 de aeronave, cu costuri uriașe pentru producătorul Boeing. Între timp, producătorul are de gestionat și problemele seriei Boeing 737, de asemenea vizată de interdicții de zbor pentru vicii de funcționare ce periclitează siguranța pasagerilor.