În urmă cu 20 de ani Microsoft lansa, cu mare fanfară, Windows 95, un sistem de operare cu o interfaţă prietenoasă care avea să revoluţioneze modul în care oamenii interacţionau cu computerele personale.
Compania a investit în campania de marketing pentru noul produs 300 milioane de dolari, iar la evenimentele de promovare au apărut staruri precum Jennifer Aniston, Matthew Perry sau Jay Leno.
Introducerea noului buton „Start” a fost marcată în reclame prin rularea celebrei melodii „Start Me Up” a formaţiei The Rolling Stones. Printre caracteristicile inovatoare introduse de Windows 95 se mai numărau: taskbar-ul, numele de fişiere de maxim 250 de caractere şi suport plug and play pentru noi componente hardware.
Multe magazine de electronice au lansat sistemul de operare la miezul nopţii, iar mii de persoane s-au strâns la cozi pentru a cumpăra copii.
Lansarea a fost un succes de proporţii pentru Microsoft – în primele cinci săptămâni compania a vândut 7 milioane de copii, iar la scurt timp sistemul de operare a devenit cel mai popular de pe piaţă.
Mashable a publicat în populara secţiune
Retronaut o serie de imagini de la debutul Windows 95.