Fără îmbunătăţiri majore aduse în ultimii ani, acumulatorii Li-Ion fac faţă cu greu unui smartphone de ultimă generaţie, limitările privind consumul de energie devenind o piedică reală în calea creşterii performanţelor şi sursă constantă de nemulţumire pentru utilizatori. Însă potrivit afirmaţiilor unui grup de cercetători sud-coreeni, problema ar putea fi rezolvată în curând apelând la o tehnologie alternativă care a mai fost testată şi în trecut, cu rezultate încurajatoare.
Dacă versiunile timpurii apelau la substanţe volatile cum este metanolul, erau voluminoase şi necesitau respectarea unor cerinţe stricte pentru ventilaţie şi răcire, noul dispozitiv Fuel Cell creat de cercetătorii Universităţii Pohang pentru Ştiinţă şi Tehnologie din Coreea de Sud foloseşte exclusiv substanţe în formă solidă şi este mult miniaturizat.
Uşor de adaptat pentru diverse forme de carcasă, celula de combustibil foloseşte un electrod şi electrolit de forma unor foiţe poroase confecţionate din oţel inoxidabil, facilitând producerea reacţiilor chimice cu minim de căldură reziduală şi uzură asupra bateriei.
Potrivit echipei de cercetători, o dronă echipată cu baterie de tip Fuel Cell în locul celei Li-Ion zboară mai mult de o oră neîntrerupt, iar smartphone-ul trebuie reîncărcat doar o dată pe săptămână.
Spre deosebire de acumulatorii Li-Ion, cei bazaţi pe tehnologia Fuel Cell nu necesită conectarea timp de mai multe ore la un adaptor AC extern sau baterie portabilă. În schimb, încărcarea se face în doar câteva secunde, aplicând o rezervă conţinând substanţa folosită cu rolul de catalist pentru producerea energiei electrice.