Compania Yahoo a început să se adreseze maselor cu site-uri tematice de puţină vreme, dar a ştiut cum să le ridice rapid în top. În luna mai, 2006, lansa Yahoo Tech – http://tech.yahoo.com, dedicat pasionaţilor de tehnologie, site pe care vizitatorii primesc ştiri şi răspunsuri (ierarhizate după voturile primite ca fiind cele mai relevante) de la alţi utilzatori referitoare la diverse întrebări din domeniu. În noiembrie, acelaşi an, se lansează Yahoo Food (http://food.yahoo.com) cu sfaturi pentru gurmanzi. Potrivit firmei de cercetare a pieţei Hitwise, Yahoo Tech se numără printre primele cinci site-uri de tehnologie din SUA, iar Yahoo Food se află în top 10 situri de „food lifestyle”.
Associated Press scrie că actualul site Yahoo Food ar putea fi integrat pe parcurs în Shine, respectiv Yahoo Health (http://health.yahoo.com) website pe probleme de sănătate având însă o „arie” de acoperire mai largă – femei şi bărbaţi de aproape orice vârstă.
Pentru Yahoo Shine, colosul media a angajat o trupă de editorialişti. Rolul acestora este să scrie articole originale, dar şi să selecteze însemnări interesante pentru femei, publicate pe blogurile utilizatorilor Yahoo. Culinarul, astrologia sau sănătatea sunt alte categorii ce se regăsesc pe Shine, informaţiile fiind preluate, aşa cum era de aşteptat, de pe portalul Yahoo.
Vicepreşedintele diviziei Yahoo Lifestyles, Amy Iorio, recunoaşte că gigantul internetului a realizat în prealabil un studiu de piaţă din care reiese că femeile sunt interesate de un site care să adune la un loc informaţii diverse şi unelte de comunicare pentru ele.
Femeile şi tehnologia (asta însemnând, fireşte şi internetul) se împacă?
Un studiu recent al Solution Research arată că bărbaţii sunt depăşiţi procentual de femei în privinţa utilizării videorecorderelor digitale (DVR) şi a consolelor de jocuri portabile. Femeile petrec 56% din timpul alocat pe vizionarea TV ca să se uite la emisiunile pe care şi le-au înregistrat pe videorecorderele digitale, spre deosebire de repondenţii de sex opus cu 42%. În vreme ce bărbaţii preferă consolele de jocuri fixe, femeile sunt cucerite de cele portabile ca PSP sau Nintendo DS.
Tehnologie, mâncare şi… femei. După lansarea unor situri pentru gurmanzi şi pasionaţi de tehnologie în urmă cu doi ani, Yahoo! încearcă o revigorare financiară cu un nou site tematic, adresat de această dată femeilor. Uite aşa, „Mister Y!” se implică la rîndu-i în noul trend al net-ului. More pink web content!
Yahoo Shine oferă nouă categorii, de la fashion şi frumuseţe, entertainment, sex, carieră şi bani până la informaţii utile despre creşterea copiilor. Site-ul include şi materiale exclusive, furnizate de publisheri importanţi din SUA cu care Yahoo a încheiat parteneriate. Vorbim despre Hearst cu publicaţii precum Redbook, Cosmopolitan, Good Housekeeping, respectiv Rodale cu reviste de sport şi lifestyle printre care Women’s Health.
Situl Yahoo Shine este dedicat femeilor mature, cu vârste cuprinse între 25 şi 54 de ani. Numărul acestora este semnificativ în Statele Unite, adică aproximativ 40 de milioane. Atât segmentul de vârstă cât şi numărul lor este deosebit de atractiv pentru advertiseri, cu toate că formularea standard a publicitarilor la preyentarea unui produs nou sună cam aşa: „ne adresăm segmentului 18 – 35 de ani, cel mai bine cotat din punct de vedere al veniturilor, aşteptărilor etc.”.