Snap Inc., compania mamă a serviciului Snapchat a intrat deja pe piaţa de dispozitive inteligente de purtat cu ochelarii Spectacles, lansaţi anul trecut. Acum că utilizatorii s-au obişnuit să realizeze fotografii şi clipuri scurte folosind ochelarii, este momentul ca acest concept să evolueze spre următorul nivel: realitatea augmentată. Conform zvonurilor lansate de TechCrunch, compania pregăteşte o nouă pereche de ochelari numită Spectacles II, care va putea afişa conţinut digital cu realitate agumentată în lumea reală, în funcţie de locaţia în care se află utilizatorul.
Aplicaţia Snapchat oferă deja funcţionalitate de acest gen, iar tranziţia spre ochelari inteligenţi pare să fie următorul pas în evoluţia tehnologiei AR. Se pare că următoarea generaţie de ochelari va folosi două lentile pentru a putea afişa conţinutul în faţa utilizatorului, însă nu este clar dacă coordonatele GPS vor fi înregistrate cu ajutorul unui smartphone, sau dacă ochelarii vor include propriul cip.
În cazul în care ochelarii vor integra mai multe componente electronice, aceştia ar putea deveni mai grei şi totodată mai voluminoşi, să nu mai vorbim de preţ, care cu siguranţă ar fi mai ridicat. (Prima generaţie de Spectacles costă 130 de dolari). Snap Inc. deţine deja un brevet pentru Spectacles II, acesta fiind înregistrat în Statele Unite încă din 2015. În cazul în care ochelarii devin realitate, utilizatorii acestora ar putea vedea diverse modele 3D în lumea reală, acestea putând fi folosite pentru realizarea de fotografii, pentru jocuri interactive sau pentru reclame.
Facebook dezvoltă o tehnologie similară, pe care a prezentat-o anul acesta în cadrul conferinţei F8. În cazul în care Spectacles II ajung pe piaţă înainte ca Facebook să dezvolte propria tehnologie AR, Snap Inc. ar putea avea în sfârşit un avantaj în faţa gigantului lui Zuckerberg, care în ultimii câţiva ani a copiat funcţiile cele mai interesante din Snapchat şi le-a integrat în toate serviciile sale de socializare: Facebook, Messenger, Instagram şi Whatsapp.