Aibo, câinele robot de la Sony care s-a bucurat de o popularitate destul de mare în Japonia la începutul anilor 2000, s-ar putea întoarce pe piaţă în viitorul apropiat. Se pare că Sony doreşte să se întoarcă pe piaţa roboţilor pentru acasă, adaptând vechiul concept la tehnologiile din prezent, bazate pe smart home, machine learning şi comenzi vocale. Momentan sunt doar zvonuri, însă dacă se dovedesc a fi adevărate, Sony ar avea un avantaj în faţa concurenţei, compania fiind prezentă pe această piaţă de câteva decenii.
Un eventual Aibo 2 ar urma să beneficieze de multe funcţii „smart”, nu foarte diferite de cele ale unui asistent virtual precum Siri, Alexa, Cortana sau Bixby. Practic, câinele robot de la Sony ar fi reprezentarea fizică a asistentului, acesta fiind conectat la internet şi la reţeaua locală, putând în consecinţă să controleze diverse dispozitive inteligente din casă sau să îndeplinească diverse funcţii cu ajutorul internetului.
Informaţiile vin de la publicaţia japoneză Nikkei, care susţine că are informaţii despre planurile Sony în legătură cu un asemenea concept. Asemeni altor produse concurente, noul căţel robotic Aibo ar putea învăţa noi „abilităţi”, care ar putea fi dezvoltate folosind cod open source de către dezvoltatorii software. Acestea ar putea fi instalate de către utilizatori, sau ar putea fi integrate direct în inteligenţa artificială a robotului pe serverele Sony.
Având în vedere că în ultimii câţiva ani inteligenţa artificială a intrat în atenţia publicului, iar reţelele neurale şi machine learning duc la avansarea foarte rapidă a funcţiilor posibile prin intermediul inteligenţei artificiale, acesta pare să fie momentul oportun pentru reintroducerea pe piaţă a unui roboţel inteligent.