Cu o pierdere de aproximativ 350 milioane $ pe trimestrul doi şi o pierdere anuală pe 2011 estimată la peste 1,1 miliarde $, compania Sony are toate motivele să-şi regândească strategia de piaţă.
Oficial, rezultatele financiare negative sunt puse pe seama inundaţiilor din Thailanda, acolo unde niponii au o fabrică de camere foto, dar şi din cauza vânzărilor slabe de televizoare Sony Bravia. De asemenea, mai sunt invocate creşterea yen-ului şi cererea scăzută din Statele Unite şi Europa.
Neoficial, putem spune că politica Sony de a comercializa produse mai scumpe decât cele ale concurenţei, de cele mai multe ori fără a oferi nimic în plus decât brand-ul în sine, a dus la această cădere abruptă.
Iar aici arătăm fix către piaţa de LCD TV-uri, unde Samsung şi LG, prin lansarea de modele accesibile tuturor, ocupă primele două poziţii, cu 22.4%, respectiv 14.4%. Sony a căzut pe locul 3, cu o cotă de piaţă de 11,7%.
Cât despre calculatoarele portabile Vaio, acestea au ajuns să se remarce mai mult prin culorile ţipătoare şi preţul şi mai zgomotos. Modelele cu care Sony a încercat să braveze (ex: Vaio Z), fiind în acelaşi timp performante şi extrem de portabile, nu au reuşit să câştige o prea mare simpatie din cauza preţului exorbitant. În România, Vaio Z costă aproximativ 12.000 de lei.
Consola Playstation 3 este şi ea în umbra Xbox-ului, lucru influenţat şi de atacurile grupării de hackeri Anonymous asupra reţelei Playstation Network.
Sony se ţine tare în domeniul camerelor digitale, acolo unde doar Canon îi depăşeşte.