Trendul numit Beyound Meat este îmbrăţişat deja şi de rivalii Subway şi KFC, care tocmai a anunţat un meniu cu aripioare picante din carne „de pui” pe bază de plante.
Pentru început, doar în Canada, Starbucks va include în noul meniu de primăvară un sandwich pentru micul dejun realizat folosind carne crescută în laborator.
Ambalată în forma unui cârnat crenvurşti, noul sortiment de carne artificială este obţinut pe bază de plante şi promite să aibă un impact de mediu mult diminuat, comparat fermelor tradiţionale de animale. Nu în ultimul rând, carnea obţinută pe cale artificială promite să fie mult mai ieftin şi uşor de produs la scară largă, tehnologia rezolvând multe probleme privind consumul de resurse şi acoperirea necesarului de alimente pentru o populaţie umană în continuă creştere.
Pe lista alimentelor obţinute pe cale artificială, care se vor regăsi în produsele Starbucks, mai intră brânza cheddar şi banalul ou. Tot în interesul obţinerii unui meniu mai prietenos cu mediul înconjurător, Starbucks anunţă şi că va renunţa complet la folosirea paielor din plastic, măsură deja obligatorie pe teritoriu european.
Beyound Meat, furnizorul de carne artificială pentru lanţul Starbucks, are deja parte de competiţie în Statele Unite, din partea unui alt startup numit Impossible Burger. Cel din urmă a obţinut o colaborare cu Disney pentru includerea în meniu a unui burger pe bază de plante. Vândut deopotrivă la Disneyland, Disney World şi pe vasele de croazieră Disney Cruise Line, produsul se bucură deja de succes.
Produse din carne artificială mai pot fi găsite şi în oferta Burger King, cât şi unele alimentare din Statele Unite.