Wal-Mart Stores este a treia companie publică din lume ca mărime. Ea este cunoscută cel mai bine prin lanţul de magazine Walmart din Statele Unite. Acolo compania ar putea să introducă un sistem cu totul atipic de livrări pentru clienţii online. Pentru un anumit discount, clienţii din magazinele fizice vor putea face livrări către clienţii care comandă produse din magazinele online.
Această iniţiativă este luată în considerare pentru ca Walmart să poată concura în Statele Unite cu Amazon, cel mai mare retailer online din lume. Acesta din urmă nu are magazine fizice şi se mândreşte cu un sistem de livrări foarte eficient. Walmart apelează la serviciile FedEx pentru livrări în Statele Unite, însă acestea nu sunt chiar ieftine. În plus, Walmart a început să onoreze comenzi online din magazinele fizice, alături de centrul specializat.
Un reprezentant al Walmart a declarat că posibilitatea de-a transforma clienţii în curieri este dezbătută de conducere. Ea ar putea fi implementată în 1-2 ani, fiind luate în discuţie mai multe opţiuni. Una dintre ele ar fi ca magazinul să acoere costurile pentru benzină pentru client, iar acestă să livreze un pachet în drumul spre casă. O altă versiune implică oferirea unui discount la cumpărăturile viitoare în funcţie de numărul de livrări.
Iniţiativa Walmart trebuie să treacă de unele obstacole de ordin legal. Magazinul vrea să închirieze într-un fel un spaţiu în maşinile clienţilor pentru a livra produsele. Dacă se va găsi o formulă adecvată, este posibil ca lanţul de magazine să aibă la dispoziţie milioane de potenţiali curieri. Credeţi că această ideea ar putea fi implementată şi ţara noastră?