Sper că eşti de acord cu mine când spun că maşinile ecologice trebuie să iasă odată din stadiul de concept sau prototip, iar marii constructori (nu vreun inginer singuratic) să treacă la producţia de serie. Din păcate, nu ştiu când şi dacă se va întâmpla cândva asta, aşa că voi prezenta cu durere în suflet ultimul concept original Volvo – ReCharge.
Automobilul Volvo ReCharge este propulsat de un sistem hibrid, constituit din patru motoare electrice individuale (pentru fiecare roată) şi o baterie Li-Po de mare capacitate, ce asigură parcursuri de aproape 100 Km. Când nivelul acumulatorului scade sub 30%, îşi intră în rol motorul generator „flex-fuel” de 1.6l, cu ardere internă. Acesta aduce bateria la capacitate maximă în cel mult trei ore. O oră de încărcare asigură o autonomie pentru aproximativ 45 Km.
Volvo ReCharge se clasează pe primul loc în ceea ce priveşte emisia de CO2, mai scazută cu 66% faţa de modelul considerat „best in class” în prezent. Cât despre performanţe, maşina hibrid atinge suta în doar 9 secunde, iar viteza maximă este de 160 Km/h. Urmareşte şi clip-ul de mai jos, cu principiul de funcţionare al acestui concept.