IKEA adaugă drone în depozite pentru numărarea produselor de la raft în Europa

21.03.2023
IKEA adaugă drone în depozite pentru numărarea produselor de la raft în Europa

După un program pilot de succes, IKEA anunță că a implementat un sistem automat de numărare al produselor din stocurile depozitelor. Acesta folosește drone care pot zbura automat prin depozit în afara orelor de funcționare a magazinelor, care scanează și identifică produsele de la raft. Acest lucru ușurează munca angajaților, care nu mai sunt nevoiți să facă stocul fizic, numărând produsele de la raft.

Dronele sunt folosite de IKEA în afara orelor de funcționare a magazinelor

Aceasta nu este prima dată când IKEA confirmă că folosește drone în magazinele sale. În urmă cu trei ani, în urma unui parteneriat cu Verity, producător de drone cu diverse întrebuințări, magazinele din Elveția primeau primele această tehnologie. Acum că utilizarea acestei tehnologii s-a dovedit a fi un succes, IKEA extinde sistemul cu drone și în alte magazine din Europa. Primele care primesc noul sistem sunt Belgia, Croația, Slovenia, Germania, Italia și Țările de Jos.

În afara orelor de muncă, dronele se ridică din încărcătoare și încep să zboare printre rafturile din depozitele IKEA. Acestea merg la fiecare zonă în parte și fotografiază și scanează 3D produsele de pe raft. La final, acestea se întorc pe încărcător și descarcă datele colectate în sistem. Astfel, pot fi identificate atât numărul de produse disponibile din fiecare produs, dar pot fi depistate și produsele care sunt plasate în zona greșită, sau dacă ceva lipsește de la raft.

Astfel, stocurile magazinelor care folosesc drone sunt mult mai corecte. IKEA dorește să limiteze momentele în care clienții vin într-un magazin pentru a cumpăra ceva, iar acel produs de fapt nu mai este în stoc. Sau momentele în care produsele există pe stoc, dar stocurile online nu au fost actualizate destul de rapid.

Cu ajutorul dronelor, angajații IKEA au mai puține sarcini în timpul programului, clienții au stocuri actualizate mai rapid, iar compania spune că astfel îi scad costurile operaționale, care pot duce la satisfacția clienților prin prețuri mai mici.

Compania experimentează și cu alte tipuri de roboți

Aceasta nu este prima dată când IKEA apelează la tehnologii avansate pentru a scădea costurile operaționale. În orașul Covina din California, compania folosește un sistem automat de plasare a produselor pe rafturile depozitelor, lucru care a dus la eliminarea majorității stivuitoarelor din acel magazin. De asemenea, în Croația a existat un experiment cu roboți care pot căra coșuri cu produse și care pot aduce astfel produsele cerute de clienți direct la casă.

ikea drona verity

Aceste avansuri tehnologice, cel mai probabil va duce pe termen lung la angajarea unui număr mai mic de persoane. Cu cât magazinele vor fi mai automatizate, cu atât va fi necesară mai puțină muncă umană. Desigur, echipele de mentenanță pentru acești roboți vor crește, însă locurile de muncă ale oamenilor se vor muta de la contact direct cu clienții la treaba din spate. IKEA nu a anunțat însă și concedieri ale personalului în magazinele în care a implementat deja sisteme cu drone sau roboți. Momentan, cel puțin, locurile de muncă ale oamenilor sunt în siguranță.

sursa: The Verge

Tags:
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult